50% צריכת דלק – ממנוע דיזל (וידאו)
קנוורט חשפה משאית קונספט מונעת דיזל הצורכת מחצית מהסולר שצורכת משאית דיזל עדכנית
יצרנית המשאיות האמריקאית קנוורט (Kenworth) חושפת משאית קונספט מרהיבה המכונה SuperTruck 2 המתיימרת לספק הצצה אל משאיות העתיד שלה המותג. המשאית החדשה נחשפה בתערוכת "תחבורה נקייה" שנערכה בלאס ווגאס, נבאדה, כאשר המטרה היתה להציג את מיצוי הפוטנציאל היעיל ביותר של מנוע הדיזל במשאיות. בקנוורט ביקשו להראות שימי מנועי הדיזל ברכב כבד עוד רחוקים מלהסתיים, וכי השוק עוד רחוק מלעבור להינע חשמלי בלבד, כפי שניתן להתרשם לא פעם אל נוכח הצפת השוק במשאיות חשמליות.
המשאית החדשה הוצגה לאחר שש שנות פיתוח וניסויים ביוזמת מחלקת האנרגיה בממשל האמריקאי שאתגר יצרניות משאיות לתכנן ולייצר משאית עם מנוע דיזל שתציע חיסכון משמעותי בצריכת הדלק ובתחזוקה השוטפת. על פי קנוורט זה כנראה ממש הצליח לה, שכן החברה טוענת שה-SuperTruck 2 צורכת מחצית מכמות הסולר שצורכת הקנוורט T660 משנת 2009 – המשאית הכבדה החסכונית עד כה בהיצע היצרנית ולדברי קנוורט – החסכונית ביותר בשוק (האמריקאי) כולו.
בקנוורט מצהירים על צריכת דלק ממוצעת של 18.4 ליטר לכל 100 ק"מ, ושיפור במקביל בכושר ההובלה. נתון זה הושג משילוב של ייעול פעולת המנוע, הורדה דרסטית במשקל העצמי של המשאית (בכמעט 3.2 טון לעומת ה-T660) ועיצוב אווירודינמי יעיל שהקטין מאוד את ההתנגדות לרוח. זה האחרון, על פי קנוורט, אחראי יותר מכל לחיסכון בצריכת הדלק, ללמדנו עד כמה העיצוב הוא משמעותי לנושא זה. היצרנית מצהירה על הורדה של כמעט 50% בהתנגדות לרוח במשאית העתידנית. המשאית יחד עם הנגרר שוקלים 11.9 טון בלבד!
יחידת הכוח בקנוורט SuperTruck 2 היא היברידית – שילוב בין מנוע ה-PACCAR MX-11 ומנוע חשמלי הניזון מסוללות ליתיום הנטענות בזמן הבלימה. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 12 מהירויות. המנוע החשמלי אחראי לתפעול הקירור, ההגה, המזגן ועוד. השימוש עבור מערכות אלו במנוע החשמלי חוסך, על פי קנוורט, כ-80 כ"ס מהמנוע.
מקנוורט נמסר כי אין תוכניות להמשיך ולפתח את המשאית לקראת ייצור סדרתי, וכי מדובר היה בניסוי בלבד.