רנו מרעננת את הטראפיק והמאסטר
רנו משיקה מאסטר וטראפיק מחודשים – כלי רכב מסחריים המוצעים במגוון תצורות וגדלים. עיקר החדשות הן בעיצוב המעודכן, כאשר במאסטר מדובר בחזית שונה לגמרי, המעניקה לבדה מראה חדש ושונה לרכב המסחרי הוותיק. בטראפיק הרענון ממקיף לא מעט חלקים ברכב, אך השינויים הקוסמטיים ראדיקאליים פחות.
רנו מאסטר החדש מתהדר בחזית חדשה לגמרי, שבולטת בעיקר עם פנסים בממדים סטנדרטיים בהשוואה לפנסי הענק שעיטרו את המאסטר היוצא. ברנו מסבירים עדכון זה ברצון "ליישר קו" עם עיצוב מכוניות רנו המעודכן.
הסבכה הקדמית (ה'גריל') גדלה בשטחה לטובת קירור יעיל יותר. בפנים נעשה שימוש בחומרים איכותיים יותר, ובוצע שיפור ברמות ההרכבה והגימור, בעיקר בתחום הכיסאות, המבטיחים שיפור משמעותי בנוחות הנסיעה. בין יתר המערכות הסטנדרטיות החדשות המוצעות במאסטר החדש נמצאת מערכת להתמודדות מול סטייה בנסיעה בשל רוחות צד, מצלמת רוורס המשדרת את הנעשה מאחור אל המסך (החדש אף הוא) בלוח המחוונים, חיישני חנייה קדמיים, התראה על שטחים "מתים" לעיני הנהג, מערכת בלימת חירום אוטונומית (חזית-אחור), ומנועי דיזל חדשים בנפח 2.3 ליטר המציעים עד 178 כ"ס. היצע תיבות ההילוכים כולל מעתה תיבה ידנית עם 6 הילוכים ותיבה אוטומטית חדשות. בהמשך השנה תוצע גם גרסה כל-חשמלית של המאסטר שתציע טווח נסיעה ממוצע של למעלה מ-120 ק"מ, בין טעינות.
רנו טראפיק החדש הקטן יותר בהשוואה למאסטר, טומן בחובו פחות חדשות נראות לעין אך סדרה של שיפורים, תוספות ועדכונים הופכים גם רכב מסחרי זה למחודש ומעודכן.
למרות העיצוב שנותר דומה בקווים הכללים למוכר מהדגם היוצא, בולטת החזית החדשה הכוללת יחידות פנסים מעודכנות וסבכה קדמית ('גריל') חדשה. גם בפנים הבסיס נותר דומה, אך נגיעות של תוספות כרום, ריפוד חדש ועדכונים ארגונומיים הופכים גם את סביבת הנוסעים לחדשה.
חשובות יותר הן החדשות שמתחת למרכב, ובראשן המנועים. מנועי הדיזל-2.0-ליטר עודכנו ורועננו במטרה להציע צריכת דלק נמוכה יותר ופליטת גזים רעילים מופחתת, ומעתה ניתן לקבלם גם בשידוך לתיבה אוטומטית בעלת 6 מהירויות.
חדשות הן גם גרסאות נוסעים משפחתיות, קרי: מעתה תוצענה גרסאות נוסעים מאובזרות ונוחות יותר המיועדות למשפחות, בהשוואה לגרסאות המוכרות לנוסעים שתוכננו ויועדו יותר להובלת נוסעים בשכר. מעתה תוצענה הגרסאות ה'משפחתיות' – בכלל זה כולל ריפודי עור וחישוקי סגסוגת – תחת שם הגרסה SpaceClass, בעוד הגרסאות המיועדות להובלת נוסעים מכונות Passenger.
שיווק הגרסאות המעודכנות של הרנו מאסטר וטראפיק כבר החל באירופה. בשלב זה לא פרסמה היבואנית – חברת קרסו – את מועד תחילת שיווק שתי המסחריות החדשות אצלנו