רנו מרחיבה את שורות הקשוחים
רנו טראקס הצרפתייה מוסיפהי גרסאות נוספות לסדרות המשאיות הקשוחות שלה, המיועדות לעבוד בתנאי שטח קשים כמו במחצבות, אתרי בניה, תשתיות למיניהם וכבישים. ברנו לא מפרסמים פרטים (אלו ייחשפו עם פתיחת תערוכת האנובר) אך מספקים תמונות ראשונות וכמה נתונים כלליים. ראשית, כל הגרסאות בעלות ההנעה הקדמית עושות זאת באמצעות מערכת ההינע ההידראולית של רנו הנקראת Optitrack ופותחה במיוחד להינע קדמי בתנאי עומס קיצוניים. המערכת מוסיפה בסה"כ כ-850 ק"ג למשקל העצמי של המשאית וכוללת את המנועים בתוך חישוקי הגלגלים, הצנרת ומיכלי השמן הנוספים. אם זה נשמע תוספת "כבדה" למשקל, הרי שברנו טוענים כי מערכת זו חוסכת כחצי טון ביחס למערכות הינע קדמי קונבנציונאליות. המערכת – כך ברנו – טומנת בחובה שני יתרונות משמעותיים נוספים: צריכת דלק פחותה ביחס למשאיות דומות עם מערכות הנעה קונבנציונאליות, בשל פחות חיכוך הנוסע ממנוע הידראולי מניע, ואפשרות למקם – או נכון יותר: להשאיר – את הקבינה באותו הגובה כמו קבינה בגרסאות ללא הנעה קדמית, שוב: הודות להיעדר מכלולים נעים ומוטות הינע למיניהם. עם שילוב המערכת "זוכה" כל גלגל למומנט עוקר סלעים של עד 60 קג"מ. מערכת ה-Optitrack מאפשרת תנועה במהירות של עד 27 קמ"ש – לפנים ולאחור. תיבת ההילוכים היא מתוצרת וולבו ומותאמת לדגמים בעלי הנעה כפולה ומשולשת. ברנו מייעדים את הדגמים הקשוחים החדשים בעיקר לעבודה בסביבות בארות נפט, אך גם למדינות כמו פולין, סלובקיה וגרמניה – שם מעוניינת היצרנית להרחיב פעילותה באופן משמעותי, ואחת הדרכים היא להיכנס "דרך השטח". בשלב זה ידוע על מנוע אחד המוצע עם דגמי השטח החדשים של רנו – שישה-צילינדרי בנפח 10.8 ליטר, המוצע עם 430 או 460 כ"ס.