רכב מסחרי שעולה יותר מרולס רויס?… (וידאו)
בראבוס הגרמנייה (Brabus), סדנה המתמחה בשיפור מכוניות מתוצרת מרצדס בנץ, מרחיבה את היצע ה-ואנים האולטרא-מפוארים אותם היא מסבה ובונה על בסיס דגמים סדרתיים וסטנדרטיים של מרצדס. לפני כחצי שנה סיפרנו לכם על הבראבוס VIP Conference Lounge – ואן (Van) עסקים מפואר על בסיס מרצדס ספרינטר, והנה מוצעת גרסת ואן-פאר חדשה, על בסיס האח הקטן יותר של הספרינטר, המרצדס ויטו.
מדובר ברכב המיועד לחברות גדולות, כרכב מנהלים המסיע בכירים לנסיעות עבודה, לבתי מלון או לחברות השכרה של רכבי יוקרה ולימוזינות, המשרתות אנשי עסקים הנדרשים לגמוע מרחקים על כביש ציבורי אך לא רוצים להתנתק ממנעמי המשרד והטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום התקשורת והמחשוב.
בדומה לואן הפאר המתבסס על הספרינטר, ניתן לקבל את ה-V-Class Business Lounge החדש המתבסס על הויטו בכל צבע, בתנאי שיהיה שחור. בראבוס שינו מעט מאוד מהבחינת מערכות ההינע או המכלולים הדינאמיים ברכב; המנוע (טורבו דיזל) קיבל ערכת שיפור שהעלתה את הספקו ב-44 כ"ס ביחס למקור, ועתה מוצעים 232 כ"ס לרשות הנוסעים. עוד הוחלפו החישוקים בגדולים יותר (18" או 19" לבחירה) והצמיגים בספורטיביים יותר מהמקוריים. כמובן שעוד נעשה מלאכת צביעה וליטוש חיצוניים, בכדי להקנות ל-ואן הסטנדרטי למראה את החזות הנכונה.
אבל, עיקר העבודה היא בפנים ובאגפי המחשוב והאלקטרוניקה. קשה לדרוש מערכת מתקדמת לרכב שלא תמצאו כאן. עיצוב הפנים – עיניכם הרואות – לא דומה לחלל הפנים המקורי של הויטו. כורסאות הפאר, הדיפון הפנימי, השימוש הנרחב בעור משובח, אלקנטרה, עץ וסיבי פחמן, המחשוב והמסכים, שטיחי הפאר והתאורה הם כולם עבודת יד מוקפדת והתאמה ייחודית לדגם זה.
רשימת האבזור המוצע בבראבוס V-Class Business Lounge לא משאירה מקום לדרישות נוספות; בין היתר תמצאו כאן מגוון מסכי מגע סביב כל אחת מארבע כורסאות הפאר המותקנות ברכב – שתיים קבועות והפונות אל כיוון הנסיעה ושתיים מתקפלות הממוקמות הפוך לכיוון הנסיעה. מסכי המגע הם פיתוח של בראבוס ומאפשרים שליטה בכל מערכות התקשורת, הנוחות והבידור באמצעות קצות האצבעות, ללא הצורך להרים את היד מעל לשולחן או למדף הנשלפים. מערכת המולטימדיה כוללת – בנוסף למסך ה-40" שהוזכר – גם Apple TV וסוני PlayStation 4. צמד הכורסאות ניתן לכיוון מלא – ממצב ישיבה ועד למצב שכיבה, וכמובן ניתן להכניס את התנוחה הנוחה והמתאימה ביותר לזיכרון, כך שהכורסא תחזור בדיוק לכיוון הנוח לנו בפעם הבאה שניכנס לרכב, גם אם אחרים שינו את הכיוון. בנוסף מציעות הכורסאות ברכב המפואר מצבי עיסוי, חימום, קירור ואוורור. דרגש לרגליים – מתקפל ומתכוונן אף הוא – משלים את תנוחת הישיבה המושלמת.
בלחיצת כפתור ניתן גם לשלוף מסך 40" מהדופן המפרידה בין חלל הנוסעים לעמדת הנהג והנוסע שלצידו. מי שירצה הפרדה ברורה עוד יותר יוכל – בלחיצת כפתור, כמובן – להעלות מסך זכוכית שיאטום לחלוטין מעבר רעשים בין שני חלקי ה-ואן. במידת הצורך ניתן במצב זה לתקשר עם הנהג באמצעות מערכת אינטרקום.
עבור הנוסעים האנינים מותקנים בתוך ואן-הפאר של בראבוס מכונת קפה, מקרר, מחזיקי כוסות הניתנים לחימום או לקירור ושולחנות הנשלפים, נפתחים ונסגרים באופן חשמלי.
אגב, השמשות הכהות אינן עוד שמשה מצופה בחומר אטום; מדובר בחלונות מיוחדים המוגנים בפטנט, המסוגלים להתכהות ולהתבהר באמצעות מערכת חשמלית, בלחיצת כפתור.
והמחיר? מטורף למדי: מתחיל בכ-320,000$, בארה"ב. כמה זה? הרבה יותר מרולס-רויס, למשל; סכום כזה גם ישאיר לכם די והותר עודף לרכוש 3 (!) לימוזינות פאר מתוצרת מרצדס (S-קלאס מדגם S550e היברידיות, לדוגמא) – ועוד יישאר מספיק לבניית חנייה מקורה מכובדת…