'ראם' Power Wagon – הטנדר לשטח
בשנת 2009 החליטו להפריד בקרייזלר את מחלקות הרכב הפרטי והרכב המסחרי בדודג'; השם דודג' נשאר לסמל את המכוניות הפרטיות, המיניוואנים והספורטיביות של החטיבה, כאשר הטנדרים והרכב המסחרי קיבלו מיתוג חדש – RAM. השם 'ראם' מלווה במשך שנים ארוכות את הטנדרים הקשוחים של דודג', ויחד עם הסמל שכבר הפך לסמל מסחרי עבורם – ראש האייל – הפך למעשה 'ראם' לשם מותג חדש בקרייזלר.
גם אצלנו נמכרים הטנדרים של 'ראם' מזה כמה שנים, אך רובנו עדיין משתמשים עבורם בשם דודג', למרות שכאמור כבר מדובר במותג אחר.
השם 'פאוור וואגון' מלווה את דודג' מאז 1945, עת החלה להציע מהדורה אזרחית של משאית קלה שתוכננה ויוצרה לשרת במלחה"ע ה-2 כנושאת ציוד, נשק ומטען אחר בדרכים משובשות אל החזית, מלווה את בעלות הברית לניצחון.
החזרה הביתה והדרישה הגוברת לכלי עבודה וטנדרים בארה"ב הובילה להסבת משאית ה-'WC-3/4 טון' הקשוחה והספרטנית באמצעות שינויים מינוריים – והוספת השם Power Wagon – לשימוש אזרחי. כמו עם הג'יפ המפורסם, כך קסם גם ה'פאוור וואגון' בתחילה בעיקר לחקלאים. ב-1946 הוצע ה'פאוור וואגון' לראשונה והפך כמעט בן לילה לשם נרדף לקשיחות חסרת פשרות; שלדת המשאית המוכחת אפשרה התעללות מכל סוג וכושר נשיאה הרבה מעבר ל-1,360 הק"ג המורשים. הנעה כפולה משתלבת, 2 יחסי העברה ו-4 הילוכים ידניים תרמו את חלקם לתדמית המאצ'ו הבלתי שביר. המנוע הראשון היה 6-צילינדרים בטור בנפח 3.8 ליטר, כאשר החל מ-1967 הוצע כאופציה V8 בנפח 6.3 ליטר שבמהלך השנים תפח עד לכדי 7.2 ליטר נפח. ה'פאוור וואגון' יוצר עד 1980, אז כבר בצירוף לשם 'ראם' שליווה את הטנדרים של דודג'. 
בשנת 2005 החליטו קברניטי קרייזלר להחיות את השם המפורסם ולהעלותו מן האוב, בהצמידם אותו לגרסה מיוחדת של הטנדר 'ראם'. 'פאוור וואגון' הפך לשם המציין את גרסאות השטח של הטנדר הבריון, עם תוספות שונות (צמיגים, כננת אינטגראלית, הגבהות ועוד) שהפכו את ה'ראם' הגמלוני ליעיל ועביר יותר בשטח. המהדורה הנוכחית של ה'ראם' הוצגה ב-2009 ומאז השנה שעברה (2013) חוזק השימוש בשם 'פאוור וואגון' שהפך לגרסה עצמאית של הטנדר 'ראם' ולא הוצע עוד כחבילת אבזור ותוספות.
זה עתה השיקה 'ראם' את ה-Power Wagon החדש ל-2014, הגרסה הקשוחה, החזקה והמצוידת ביותר של הטנדר המגודל, המיועדת לאנשי עבודה אמיתיים, הנדרשים לרכב המתאים ביותר לחיי שטח של ממש, בלי "צעצועים" מלוקקים או פוזה חסרת כיסוי. או לכל הפחות – לכאלו שרוצים את התדמית דנן… מיותר לציין שה-Power Wagon מוצע רק עם הנעה כפולה.
ואל תתנו למראה השרירי והקשוח להטעות אתכם, כי אין כאן טעות: אכן מדובר בבריון אימתני וספוג סטרואידים שאמור לטרוף שטח קיצוני וקשה לעבירות לארוחת הבוקר, עם או בלי מטען ונגרר. כהתחלה נדחס מנוע Hemi V8 בנפח 6.4 ליטר ו-410 (!) כ"ס מתחת לחופה הקדמית. המומנט המרבי עומד על למעלה מ-59 קג"מ, בכדי לאפשר גרירת נגרר במשקל של כמעט 5.0 טון (ללא בלמים!) ללא חשש או בעיה. שלדה מחוזקת עם מערכת מתלים שתוכננה מחדש במיוחד עבורו מציעים תוספת מהלך מתלים של 50 מ"מ ותוספת של 63 מ"מ למרווח הגחון ל'ראם' הבריון. מהלך הגלגל מלפנים צמח משמעותית ביחס לגרסאות 'ראם' סטנדרטיות ואם לא די בכך, ניתן לנתק בלחיצת כפתור את המוטות המייצבים ולהגדיל את המהלך עוד יותר. מערכת זו, אגב, "הושאלה" מבן הדוד מבית ג'יפ (חטיבה נוספת בקונצרן קרייזלר) – הרנגלר רוביקון. מאחור משרת סרן 'חי' קלאסי אך בכדי למקסם את יכולת התנועה בשטח קשה, מחליפים כאן קפיצי סליל קשוחים את העלים המאפיינים טנדרי עבודה באשר הם. כל בולמי הזעזועים הם מבית Bilstein הנודעת. כפועל יוצא מבטיחים ב'ראם' לא רק יכולות שטח חסרות תקדים בקטגוריית הטנדרים הכבדים, אלא גם נוחות נסיעה משופרת, לבטח כאשר המצע משובש ומקפיץ. הגבהת המרכב מעל לקרקע אפשרו כאן זווית בטן של 25.5 מעלות, ויחד עם לוחות מיגון עבים בגחון ניתן לעבור מכשולים ללא חשש. ויש עוד: יחס העברה סופי של 4.1:1 ונעילות דיפרנציאל רוחביות מלאות מלפנים ומאחור, המופעלות באופן חשמלי בלחיצת כפתור, מצטרפים לצמיגי 33" ענקיים ייעודיים לשטח וכננת 5.5 טון אינטגראלית בחזית אמורים להשלים את חבילת השטח והקשיחות.
ב'ראם' טרם פרסמו מחירים ותחילת שיוק מחוץ לארה"ב. שם תחל המכירה במהלך השבועות הקרובים.
גם אצלנו נמכרים הטנדרים של 'ראם' מזה כמה שנים, אך רובנו עדיין משתמשים עבורם בשם דודג', למרות שכאמור כבר מדובר במותג אחר.
השם 'פאוור וואגון' מלווה את דודג' מאז 1945, עת החלה להציע מהדורה אזרחית של משאית קלה שתוכננה ויוצרה לשרת במלחה"ע ה-2 כנושאת ציוד, נשק ומטען אחר בדרכים משובשות אל החזית, מלווה את בעלות הברית לניצחון.

אב טיפוס של דודג' פאור וואגון אזרחי מ-1945. הצורה האייקונית שלו שימשה את הטנדר הסופר-קשוח עד 1968, עם שינויים קטנים יחסית

דודג 'פאוור וואגון' נחשב בעיני רבים כאבי הטנדר האמריקאי המודרני, מאחר וצמח היישר משדה הקרב אל השוק האזרחי, ובהצלחה רבה. בתמונה: מודל 1957
בשנת 2005 החליטו קברניטי קרייזלר להחיות את השם המפורסם ולהעלותו מן האוב, בהצמידם אותו לגרסה מיוחדת של הטנדר 'ראם'. 'פאוור וואגון' הפך לשם המציין את גרסאות השטח של הטנדר הבריון, עם תוספות שונות (צמיגים, כננת אינטגראלית, הגבהות ועוד) שהפכו את ה'ראם' הגמלוני ליעיל ועביר יותר בשטח. המהדורה הנוכחית של ה'ראם' הוצגה ב-2009 ומאז השנה שעברה (2013) חוזק השימוש בשם 'פאוור וואגון' שהפך לגרסה עצמאית של הטנדר 'ראם' ולא הוצע עוד כחבילת אבזור ותוספות.

בשנות ה-70, עם קידוש תרבות הפנאי באמריקה, שווקו גרסאות ה-Power Wagon של דודג' ראם כרכבי פנאי, טיולים, אתגרי שטח וקשיחות, או במילים אחרות: טנדר המאצ'ו האולטימטיבי (בתמונה: מודל 1977)
זה עתה השיקה 'ראם' את ה-Power Wagon החדש ל-2014, הגרסה הקשוחה, החזקה והמצוידת ביותר של הטנדר המגודל, המיועדת לאנשי עבודה אמיתיים, הנדרשים לרכב המתאים ביותר לחיי שטח של ממש, בלי "צעצועים" מלוקקים או פוזה חסרת כיסוי. או לכל הפחות – לכאלו שרוצים את התדמית דנן… מיותר לציין שה-Power Wagon מוצע רק עם הנעה כפולה.

צביעה מיוחדת, כיתוב בולט ושני תאים ננעלים בארגז מבדילים במבט ראשון את ה'ראם' Power Wagon מ"סתם" 'ראם' כפול הנעה
ואל תתנו למראה השרירי והקשוח להטעות אתכם, כי אין כאן טעות: אכן מדובר בבריון אימתני וספוג סטרואידים שאמור לטרוף שטח קיצוני וקשה לעבירות לארוחת הבוקר, עם או בלי מטען ונגרר. כהתחלה נדחס מנוע Hemi V8 בנפח 6.4 ליטר ו-410 (!) כ"ס מתחת לחופה הקדמית. המומנט המרבי עומד על למעלה מ-59 קג"מ, בכדי לאפשר גרירת נגרר במשקל של כמעט 5.0 טון (ללא בלמים!) ללא חשש או בעיה. שלדה מחוזקת עם מערכת מתלים שתוכננה מחדש במיוחד עבורו מציעים תוספת מהלך מתלים של 50 מ"מ ותוספת של 63 מ"מ למרווח הגחון ל'ראם' הבריון. מהלך הגלגל מלפנים צמח משמעותית ביחס לגרסאות 'ראם' סטנדרטיות ואם לא די בכך, ניתן לנתק בלחיצת כפתור את המוטות המייצבים ולהגדיל את המהלך עוד יותר. מערכת זו, אגב, "הושאלה" מבן הדוד מבית ג'יפ (חטיבה נוספת בקונצרן קרייזלר) – הרנגלר רוביקון. מאחור משרת סרן 'חי' קלאסי אך בכדי למקסם את יכולת התנועה בשטח קשה, מחליפים כאן קפיצי סליל קשוחים את העלים המאפיינים טנדרי עבודה באשר הם. כל בולמי הזעזועים הם מבית Bilstein הנודעת. כפועל יוצא מבטיחים ב'ראם' לא רק יכולות שטח חסרות תקדים בקטגוריית הטנדרים הכבדים, אלא גם נוחות נסיעה משופרת, לבטח כאשר המצע משובש ומקפיץ. הגבהת המרכב מעל לקרקע אפשרו כאן זווית בטן של 25.5 מעלות, ויחד עם לוחות מיגון עבים בגחון ניתן לעבור מכשולים ללא חשש. ויש עוד: יחס העברה סופי של 4.1:1 ונעילות דיפרנציאל רוחביות מלאות מלפנים ומאחור, המופעלות באופן חשמלי בלחיצת כפתור, מצטרפים לצמיגי 33" ענקיים ייעודיים לשטח וכננת 5.5 טון אינטגראלית בחזית אמורים להשלים את חבילת השטח והקשיחות.
ב'ראם' טרם פרסמו מחירים ותחילת שיוק מחוץ לארה"ב. שם תחל המכירה במהלך השבועות הקרובים.