טנדר ראם 1500 EcoDiesel
חטיבת ראם בקרייזלר (דודג' לשעבר) מציעה לשנת הדגם 2014 גרסת טורבו-דיזל חדשה ל'ראם 1500' עם מנוע "לא אמריקאי" בעליל. מדובר ב-V6 בנפח 3.0 ליטר חסכוני וקומפקטי בממדיו ובנפחו המיוצר על ידי VM Motori האיטלקייה – יצרנית מנועים וותיקה הנמצאת בבעלות קרייזלר מאז 1992. המנוע שייך לסדרה המכונה אצל ראם EcoDiesel והוא משודך כסטנדרט לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה מהירויות.
טנדר ראם 1500 EcoDiesel
למנוע 24 שסתומים (ארבעה לצילינדר), גל זיזים עילי כפול, מערכת הזרקת מסילה משותפת MultiJet של פיאט (קרייזלר שייך לפיאט) ומגדש טורבו מתקדם. ההספק המרבי עומד על 240 כ"ס המושגים ב-3,600 סל"ד.
נדגיש כי בסגמנט הטנדרים האמריקאים הגדולים מנועי הדיזל מקובלים בעיקר אצל הגרסאות הגדולות והכבדות ביותר, כאשר V8 גדול נפח הניזון מבנזין היה עד כה בחירה מועדפת. הדרישה הגוברת לקבל לא רק כוח אלא – ואולי אף בעיקר – חיסכון בדלק, מן הסתם הניעו את קרייזלר להציע לראשונה "דיזל קטן" בטנדר גדול.