פרטים ראשונים: VW טרנספורטר חדש

חדש לגמרי, גדול ומרווח יותר ועם שיפור מכל היבט. הנה כל מה שידוע על הרכב המסחרי החשוב המתוכנן של פולקסווגן שמפותח במשותף עם פורד

פרטים ראשונים על הטרנספורטר החדש של פולקסווגן נחשפים; מדובר בדור הבא של ה-T6 שייוצר במקביל ל-T7 המוצע מאז אמצע 2021 כ-Multivan, קרי: לנוסעים בלבד. הטרנספורטר הבא ייקרא אף הוא T7 אך יכלול גרסאות מסחריות, כולל סגורות. הוא יהיה גדול משמעותית מהדור הנוכחי.

הטרנספורטר הנוכחי מיוצר למעשה מאז 2003, כאשר לאורך השנים עבר מתיחות פנים – חלקן משמעותיות – אך בסיסו נותר על אותה הפלטפורמה. את מתיחת הפנים המשמעותית האחרונה עבר ב-2019. הדור הבא של הטרנספורטר יהיה חדש לגמרי מכל היבט, בכלל זה השלדה והמרכב.

פרט מעניין הוא בכך שהדור הבא של פולקסווגן טרנספורטר מפותח בשיתוף פורד ומן הסתם ישווק גם על ידי פורד, כנראה כטרנזיט הבא. אורך תא המטען/נוסעים יצמח ב-6 ס"מ וברוחב – בין בתי הגלגל – בלא פחות מ-15 ס"מ. עיצוב הפנים יהיה חדש לגמרי ויכלול מסך מגע גדול בקוטר 13". האורך הכולל יצמח ב-Transporter T7 בכמעט 15 ס"מ לכדי 505 ס"מ כאשר בסיס הגלגלים יצמח בכ-10 ס"מ ביחס ל-T6. גירסה ארוכה תוצע עם בסיס גלגלים ארוך בעוד 40 ס"מ ואורכה הכולל יעמוד על 545 ס"מ. הרוחב הכולל יגדל בכמעט 13 ס"מ. נפח ההטענה המרבי מגיע בדגם החדש לכדי כמעט 5.8 מ"ק בגרסאות הקצרות הרגילות ועד לכדי 9 מ"ק בגרסאות הארוכות ועם הגג המוגבה. בגרסאות המסחריות תוצענה מגוון אפשרויות סגירה ותיחום פנימיות (קירות). כושר ההעמסה יגיע עד לכדי 1.33 טון וכושר הגרירה – עד 2.8 טון.

הגרסאות המסחריות הסגורות תוצענה באופן סדרתי עם שני מושבים נפרדים מלפנים לשני נוסעים עם אופציה לקבל מושב נהג ומושב כפול נוסף, כך ששלושה יוכלו לשבת מלפנים. עוד חידוש הם שלושה מושבים נפרדים בשורה השנייה (האמצעית) הניתנים בקלות, כפי שמובטח, להסרה והוצאה מהרכב. בשלב מאוחר יותר תוצע גם גרסת Kombi לנוסעים, שתכלול גם שורת מושבים שלישית – גם הם יכללו שלושה וניתן יהיה להוציאם לגמרי לפי הצורך. ה-Transporter T7 יוצע גם – כיחיד בסגמנט – בתצורת טנדר עם קבינה כפולה, כאשר בקבינה שתי שורות מושבים עם שלושה מקומות בכל אחת.

היצע המנועים יכלול דיזל (הבסיסי עם 110 כ"ס), פלאג-אין הייבריד וחשמלי לגמרי. ה-Transporter T7 החדש ישווק החל מתחילת 2025 כאשר בגרמניה כבר החלו לקבל הזמנות. המחירים מתחילים שם בכ-37,000 יורו. דגמי הדאבל-קבינה מתחילים בכ-39,000 יורו