פיאט דוקאטו חדש

עיצוב חדש, גרסה חשמלית משופרת ו…ירידה במחיר הם עיקר החדשות במסחרית החדשה של פיאט

פיאט מעדכנת את המסחרית דוקאטו באופן מקיף. מדובר בעיצוב חיצוני ופנימי חדש, מערכות עזר ובטיחות משופרו או חדשות, תיבת הילוכים חדשה ושיפור משמעותי של הגרסה החשמלית.

למרות שמדובר באמצע 2024 בפיאט מתייחסים לדגם החדש כ'דגם 2024' והוא כולל גרסאות דיזל וחשמל (E-Ducato). היצע מנועי הדיזל לא שונה מהמוכר מהפיאט דוקאטו מהדור היוצא (הגיע לארץ ב-2021), דהיינו: 4-צילינדרים, טורבו-דיזל, בנפח 2.2 ליטר עם 120, 140 או 180 כ"ס. המנועים עומדים בתקני Euro-6E העדכניים ביותר. בנוסף לתיבת ההילוכים הסטנדרטית – ידנית עם 6 הילוכים – מוצעת תיבת הילוכים אוטומטית חדשה כאופציה. את תיבת ה-9 מהירויות מחליפה בדגם החדש תיבה עם 8 מהירויות.

בדוקאטו החשמלית השינויים הם משמעותיים יותר כאשר עיקר השינויים מתייחסים לטווח הנסיעה שנע עד כה בין 220 ל-360 ק"מ לא מרשימים במיוחד, תלוי בגודל הסוללות. ב-E-Ducato החדשה מוצע הספק יותר מכפול ביחס לדגם היוצא – 270 כ"ס לעומת 122, וספיקת המצברים עומדת מעתה על 110 קילו-ואט/שעה לעומת 47 או 79 קילו-ואט/שעה בגרסה החשמלית היוצאת. טווח הנסיעה מגיע עד לכדי 424 ק"מ בין הטעינות.

ההפתעה הגדולה ביותר, שיהיה מעניין לראותה מיושמת גם אצלנו לכשהגרסאות המעודכנות תגענה, הוא במחיר. באופן חריג ירדו מחיר הדוקאטו החדשים ביחס לדגמי 2023, ובאופן משמעותי, למרות השיפורים והעלייה בביצועים ובטווח הנסיעה בגרסה החשמלית, בעיקר. ה-E-Ducato החדש והמשופר עולה 54,800 יורו באירופה, בהשוואה ל-55,800 יורו לגרסה החלשה ו-75,800 (!!) לגרסה החזקה יותר (שעם סוללות 74 קילו-ואט/שעה עדיין חלשה משמעותית מגרסת 2024). גרסת הבסיס עם מנועי הדיזל (ללא חלונות, 120 כ"ס) תעלה מעתה 32,800 יורו לעומת 34,300 עד כה.

שיווק הדוקאטו החדשה כבר החל באירופה.