עתיד חשמלי למ.א.ן
מ.א.ן הגרמנייה חושפת פרטים אודות "חישמול" צי המשאיות שלה עם תחזיות מרחיקות לכת לגבי טווחי נסיעה וזמני טעינה
מ.א.ן הגרמנייה, יצרנית משאיות ורכב מסחרי בבעלות קונצרן פולקסווגן, חושפת פרטים ראשונים על משאית חשמלית חדשה וכבדה שתגיע לשוק לקראת סוף 2023 תחילת 2024.
מסתבר כי לצד גרסאות חשמליות על בסיס משאיות מסדרה TGM (שתיקראנה eTGM) תציע מ.א.ן בנוסף משאיות כבדות חשמליות על בסיס סדרה TGX שתוצע בשלב ראשון בתצורת סוס גורר, ככל הנראה תחת שם הסדרה eTGX.
במ.א.ן לא חושפים מפרט טכני או ביצועים בשלב זה, למעט פרטים אודות טווח הנסיעה המרבי וזמן ההטענה; במקרה זה מדובר במספרים חסרי תקדים, אותם מבססים אצל היצרנית הגרמנייה על פריצת דרך צפוייה בתחום. מנכ"ל מ.א.ן אלכסנדר וולאסקמפ הצהיר כי עד לשנת 2030 הצפי הוא כי מחצית מכל המשאיות שמ.א.ן תמכור תהיינה חשמליות עם טווחי נסיעה של לפחות אלף ק"מ בין טעינות, וזמן טעינה ממוצע של כשעה אחת בלבד.
המשאיות החשמליות המתוכננות של מ.א.ן תיוצרנה בכ-200 יחידות במהלך 2023 עם כוונה להגדיל את הייצור השנתי לכדי 2,500 יחידות החל ב-2024.