סקניה – ה-S המתהפכת
שינוי קטן בסימול משאיות סקניה יבדיל בין סדרהS משנת הדגם 2020 לקודמותיה. מה הסיבה?
יצרנית המשאיות השבדית סקניה מעדכנת את סדרת המשאיות S מתוצרתה, אבל לא בדיוק באופן בו אנו רגילים לקבל רענונים ועדכוני סדרות; סדרה S העדכנית – סדרת המשאיות הבכירה של היצרנית בבעלות פולקסווגן – הוצגה לקראת אמצע 2016 לאחר סדרת שיפורים ועדכונים שונים. למעשה מתייחסת האות S לסוג הקבינה, כאשר במקרה זה מדובר בקבינת שינה (S = Sleeper) במשאיות בתצורת סוס גורר; ההיצע כולל כמה סוגי קבינות – כולן מוגדרות כ-S. קבינה זו מוצעת עם מנועים בטווחי ההספק שבין 370 ל-730 כ"ס. סימול הדגמים היה עד כה כמקובל אצל סקניה: האות המסמלת את הסדרה (S במקרה זה) משמאל, ומימין לה המספר המסמל את הגרסה – במקרה זה את כוחות הסוס המרביים שהמנוע מייצר. לדוגמא: גרסת העל בסדרה כונתה עד כה "S730".
מעכשיו, קרי: מדגמי 2020 ואילך, יתהפכו מיקומי המספרים והאותיות, כך שראשון – משמאל – יופיע מספר הגרסה, ומימין האות S. זאת אומרת, לדוגמא, שהסקניה הבכירה בסדרה – ה-S730 תכונה מעתה סקניה 730S. כך תבדילו בין דגמי 2019 לבין דגמי 2020 ואילך.
ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה? ראשית, כאמור – כך תבדילו מעתה בין סדרה S מדגמי 2020 ואילך בהשוואה לדגמים קודמים. שנית – מסתבר שזכויות יוצרים קיימות גם על סדרות ושמות דגמים, גם כאשר ההקשר הוא כמעט מגוחך; מסתבר שמרצדס, ענקית הרכב הגרמנית, מכנה את סדרות המכוניות הבכירות מתוצרתה כ'סדרה S' מזה שנים. סקניה הכניסה את האות S לסדרות המשאיות שלה ב-2004 – שנים ארוכות לאחר שמרצדס כבר משתמשת באותה האות לסימול מכוניות הפאר שלה. תשאלו מה בין משאיות פרימיום למכונות פאר? גם אנחנו שאלנו, ושתי החברות – מרצדס וסקניה – לא מספקות את ההסבר, אבל זכויות הן זכויות, כפי שמסתבר…
בשורה התחתונה, שתי החברות הודיעו לא מכבר במשותף כי הגיעו להסדר ולהסכמה בדבר השימוש באות S לסימול דגמיהן, ומאחר ומרצדס משתמש כבר שנים בסידור בו האות יושבת לפני (קרי: משמאל) למספר הגרסה, סקניה יחליפו את הצדדים. כפי הנראה ההסכמה הגיעה ללא עימות משפטי וברוח טובה, כך שבסוף הכל טוב…
אז מעתה – סקניה 730S במקום סקניה S730… רק שתדעו…
יבואנית סקניה לארץ היא חברת מקס משאיות ואוטובוסים מאשדוד.