משאית עם מנוע 'פרייבט'
חברה הולנדית בשם Emoss חשפה במסגרת תערוכת טכנולוגיית חשמל בכלי רכב בגרמניה אב טיפוס מעניין של משאית היברידית: שילוב של מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי. המעניין בפרויקט הוא הקונספט: מנוע חשמלי מניע את הגלגלים האחוריים והוא ניזון מצבר מצברים המאפשרים נסיעה על טהרת החשמל בלבד למרחק עד 100 ק"מ. למנוע החשמלי לא פחות מ-320 קילו-ואט, שהם מקבילים לכ-437 כ"ס. המנוע החשמלי מגובה על ידי מנוע בעירה פנימית קונבנציונלי או המוזן באמצעות גז נוזלי, והוא מאפשר הטענת המצברים תוך כדי תנועה ובכך להגדיל את טווח הנסיעה עד לכדי 900 ק"מ! ספיקת המצברים היא 120 קילו-ואט/שעה. אז מה השונה ברעיון? המנוע הוא "מתוצרת GM המניע מכונית משפחתית" כפי שמסבירים אנשי Emoss. שימוש במנוע שכזה כגנרטור אמור להבטיח הוצאות נמוכות הן בשל מחיר רכישה נמוך יחסית (כמצופה ממנוע המיוצר במספרים גדולים) והן בשל העלויות השוטפות הנמוכות. נתון נוסף מלמד שהמשאית יכולה לפעול על טהרת החשמל בלבד – למשל בכניסה למרכזי ערים או איזורים בהם יש מגבלה לכניסת משאיות סטנדרטיות – כאמור, עד לטווח של 100 ק"מ, ובכל שלב להכניס את מנוע הבעירה הפנימית לפעולה, כגנרטור, ואז מוצע כאמור טווח נסיעה ארוך במיוחד עד לצורך לתדלק את המנוע. במילים אחרות: למשאית העתידית יכולת לתפקד הן כמשאית חלוקה עירונית, והן כמשאית לטווחים ארוכים, בכבישים בינעירוניים.
המשאית שהוצגה היא 'טרקטור' גורר במשקל 18 טון בה נעשה שימוש עם קבינה של דאף CF. למרות היעדר פרטים רבים ומשמעותיים עורר הקונספט עניין רב; בשלב זה לא ברור האם תציע החברה הסבת משאיות קיימות למשאיות חשמליות, או שתתכנן, תייצר ותבנה משאית מתוצרת עצמית על בסיס טכנולוגיה זו. ייתכן גם כי Emoss תתמחה בשני הדברים יחד. נעדכן ברגע שהחברה תפרסם את המשך תוכניותיה.