מרצדס ויטו חדש
מרצדס ויטו החדש מתהדר בעיצוב עדכני המותאם לקו העכשווי של כלי הרכב המסחריים והרכב הכבד מתוצרת מרצדס, מותג השייך כיום לקונצרן דיימלר, שהנו יצרן הרכב הכבד הגדול בעולם כיום. "עם ה-ויטו החדש אנו פונים בכל העוצמה את סגמנט ה-וואנים הבינוניים (Mid-Size)" אמר בהשקה וולקר מורנהינווג, ראש תחום הרכב המסחרי בקונצרן. "ה-ויטו החדש מוצע לראשונה גם בגרסאות בסיסיות המשמשות ככרטיס כניסה לסגמנט המסחריים במשקלים שבין 2.5 ל-3.2 טון. אנו נציע את הואן החדש בשווקים חדשים בעלי פוטנציאל גבוה דוגמת צפון ודרום אמריקה".
על מנת להציע מוצר תחרותי-מוביל בסגמנט שלו מצויד ה-ויטו החדש במנועים מתקדמים וחסכוניים מבעבר עם הבטחת יצרן לחיסכון של עד 20% בצריכת הדלק ביחס לדגם הקודם.
הויטו החדש מונע באמצעות גלגליו הקדמיים כסטנדרט אך מוצע גם – כאופציה – עם הנעה אחורית או כפולה. בסה"כ יכול הלקוח לבחור בין 3 תצורות הינע – לפי דרישותיו וצרכיו; למשימות סטנדרטיות כמו הובלת נוסעים מוצעת ההנעה הקדמית. לנדרשים להוביל מטען כבד יותר – בעיקר כשמדובר בגרסאות ה-ואן הסגור – מוצעת הנעה אחורית, ולנדרשים ל-ואן שיודע גם לנוע בשטח – אמורה לקרוץ גרסת ההנעה הכפולה. היצע המנועים כולל בשלב ההשקה 4-צילינדרים דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 88 כ"ס או 114 כ"ס ודיזל גדול יותר – אף הוא בעל 4 צילינדרים – בנפח 2.15 ליטר המוצע עם 136, 163 או 190 כ"ס. אנשי מרצדס טוענים כי ה-ויטו עם מנוע ה-1.6 ליטר הבסיסי מציע צריכת דלק ממוצעת של כ-17.5 ק"מ לליטר סולר! במרצדס מוסיפים עוד כי בכל המנועים הועלה המרחק בין הטיפולים באופן משמעותי, עד לכדי 40,000 ק"מ או שנתיים בין טיפולים גדולים.
מרצדס כמו מרצדס מתיימרת להיות מובילה בטכנולוגיה ובבטיחות, וה-ויטו החדש אינו שונה בהקשרים אלו. במרצדס מדגישים בין היתר את צמד כריות האוויר ומערכת ההתראה בפני תאונה לשני הנוסעים מלפנים המוצעות כסטנדרט גם בגרסאות הבסיסיות ביותר של ה-ויטו החדש. בגרסת ה-Tourer המאובזרת המיועדת להובלת נוסעים מדובר אף ב-8 כריות אוויר להגנת הנוסעים. עוד בין מערכות הבטיחות ב-ויטו החדש מוצעת מערכת בקרת לחצי אוויר בגלגלים, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה וכראשון ויחיד עד כה בסגמנט – מערכת עזר להתמודדות עם רוחות צד, המוצעת בכל הגרסאות של ה-ויטו כסטנדרט. ה-ויטו החדש מוצע עוד (ללא תוספת תשלום) עם מערכת עזר לחנייה וחיישני מרחק לחנייה והתראה על הנעשה ב'זוויות מתות' אותן הנהג לא מסוגל לראות.
מרצדס ויטו החדש ישווק בגרמניה החל מאוקטובר הקרוב וזמן קצר לאחר מכן בשווקים הנוספים בהם מרצדס פעילה, קרי – ברחבי העולם. המחיר ההתחלתי בגרמניה עבור הגרסאות הסגורות הבסיסיות יותר מתחיל בכ-18,000 יורו בהחלט תחרותיים.
לפניה ליבואנית מרצדס לארץ, לחצו כאן