מנוע חדש למשאיות מ.א.ן
יצרנית המשאיות הגרמנייה מ.א.ן (MAN) – בבעלות פולקסווגן – משיקה דור חדש של המנוע הנפוץ ומוכר מתוצרתה – D08. מנוע זה מוצע עם 4 או 6 צילינדרים ובכמה רמות הספק – כולן גבוהות במקצת בהשוואה להספקים עד כה: 160, 190 ו-220 כ"ס בגרסאות ה-4-צילינדרים, ו-250, 290 ו-320 כ"ס בגרסאות ה-6-צילינדרים.
מנועי ה-D08 של מ.א.ן הם מהנפוצים בהיצע היצרנית ומשרתים במשאיות מהסדרות TGL, TGM, TGX ו-TGS, כמו גם בגרסאות הכבדות והחזקות יותר של הרכב המסחרי החדש של מ.א.ן – ה-TGE. המנועים החדשים עומדים בתקני יורו-6, אך ניתנים להסבה קלה ופשוטה ליורו-5 וליורו-4, עבור שווקים שמחוץ לאירופה.
הספקי המנועים החדשים עלו במקצת, כאמור, כאשר המומנט המרבי נותר כמעט ללא שינוי. בכדי לעמוד בתקני פליטת המזהמים העדכניים ביותר קיבלו המנועים החדשים מערכת SCR לטיפול בגזי הפליטה במקום מערכת צינון גזי הפליטה שהוצעה במנוע היוצא. מגדש הטורבו בגרסאות החלשות יותר וצמד המגדשים בגרסאות החזקות של המנוע הוחלפו במגדש אחד, מאסיבי ועמיד יותר וזול יותר להתקנה. יחד עם פעולות "דיאטה" נוספות שוקל מנוע ה-D08 בגרסת ה-4-צילינדרים 47 ק"ג פחות מקודמו, ובגרסת ה-6-צילינדרים 103 ק"ג פחות. במקביל עלתה צריכת האוריאה מ-3% ביחס לצריכת הדיזל לכ-6% ובהתאם צמחו נפח מיכלי האוריאה לכדי 35 ו-65 ליטרים, תלוי בגרסה. עדיין, בשורה התחתונה, מציעים מנועי ה-D08 החדשים צריכת דלק ממוצעת של 5.5% פחות מבדור המנועים היוצא.
במ.א.ן טוענים כי המנועים המחודשים קלים ונוחים יותר לתחזוקה, ובמקביל מבטיחים אמינות גבוהה יותר. טווח החלפות השמנים טיפס מ-60,000 לכדי 80,000 ק"מ והמסננים השונים דורשים מעתה החלפה מדי 450,000 ק"מ בלבד, במקום מדי 300,000 ק"מ בדור המנועים היוצא.
המנועים החדשים יוצעו בכל דגמי מ.א.ן הרלוונטיים מעתה.