מובילי עפר חדשים ל-Terex
טרקס החלה לשוק צמד מובילי עפר חדשים בעלי יכולת הובלה של עד 6.0 טון בארגז. מדובר למעשה בדגם אחד בסיסי, המוצע בשתי גרסאות: בגרסת שפיכה קדמית (טרקס TA6) ובגרסת שפיכה צידית (TA6s), בה הארגז יושב על ציר המסוגל להסתובב שמאלה או ימינה עד 90 מעלות. עיקר החדשות בדגמים החדשים הם במנוע; מדובר ביחידת כוח חדשה ומתקדמת מתוצרת JCB, מסדרת המנועים התעשייתיים העדכניים שלה – EcoMax. המנועים עומדים כמובן בתקני Tier 4 Final ומציעים 74 כ"ס. בין היתר הודות למגדש טרבו.
כוח המנוע מועבר אל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הידרוסטאטית, המאפשרת – לדברי אנשי טרקס – ברירת המהירות ויחס ההעברה המתאים לטובת יכולת עבירות מרשימה, בתנאי שטח קשים מחד, ומאידך מהירות נסיעה מרבית של קצת יותר מ-26 קמ"ש. ליכולת העבירות המובטחת תורם גם מרווח הגחון המינימאלי, העומד על כמעט 39 ס"מ, והצמיגים – אותם ניתן לבחור מתוך היצע רחב, המותאם לסוגי שטח ויישומים מגוון.
על הבלימה אמונים בלמי דיסק טבולים בשמן הנתונים על כל סרן. מוט הגנה מתקפל העומד בתקני הבטיחות העדכניים ביותר מתיימר – יחד עם המושב החדש הכולל חגורות בטיחות – להגן על המפעיל בעת התהפכות.
בטרקס מציינים עוד את סביבת הנהג אצל צמד מובילי העפר החדש, הכולל עיצוב ותכנון חדשים לטובת נוחות משופרת וקלות רבה יותר בתפעול, בעיקר לטובת שוק ההשכרות המתאפיין בתחלופת מפעילים גבוהה. יחידת המושב, כאמור חדשה, וכך גם יחידת גלגל ההגה, צג ה-LCD הגדול, מד שעות המנוע הדיגיטלי ושפע נוריות וכיתובי האזהרה וההתרעה בפני תקלות ולקראת טיפולים ובדיקות – כולל א התרעה ממציאת מים בדלק ואוויר במערכת ההזרקה. המנוע, אגב, מצויד בכמה חיישנים ומערכות ניתור המנתרות את מצבו – סל"ד, טמפרטורה, צריכה ועוד – בכל רגע נתון, כאשר המידע משודר בהתאם לכיול מוקדם אל מול פני המפעיל, ומן התם נשמר במערכת לטובת הורדה מאוחרת יותר, לצורך בדיקות, דיאגנוסטיקה וסטטיסטיקה.