יוצא לדרך: ואן חשמלי אמריקאי-סיני (וידאו)
מיזם בשם צ'יינג' (Chanje – מבוטא כמו המילה Change, שינוי) הממוקם בקליפורניה חושף ואן מסחרי כל-חשמלי מגודל ששיווקו יחל בספטמבר, תחת השם צ'יינג' V8070. בהודעה לעיתונות דווח על רכב מסחרי שפותח מן המסד על ידי החברה החדשה, ושייצורו יהיה סדרתי והמוני, עם רשימת הזמנות ארוכה שכבר קיימת. צ'יינג' מנוהלת על ידי בריאן האנזל האמריקאי (Bryan Hansel) ובחברה התקבצו בכירים לשעבר ממגוון חברות העוסקות ברכב חשמלי, בכלל זה טסלה, פולקסווגן, פורד ומאזדה, כאשר הגב הפיננסי והבעלות היא סינית, באמצעות חברה היושבת בהונג-קונג.
ה-ואן החשמלי ייוצר בסין ובשלב זה נמסרו פרטים של גרסה אחת בלבד – ואן ארוך וסגור בגרסת גג מוגבה, וכאמור – מגודל; אורך הרכב הוא 808 ס"מ, רוחבו כ-220 ס"מ וגובהו כ-274 ס"מ. סך נפח ההטענה עומד על כמעט 16.5 מ"ק והמשקל המותר למטען עומד על 3.0 טון (המשקל העצמי הוא 4.5 טון). נתונים אלו כפולים מרוב הואנים החשמליים המוצעים כיום, טוענים אנשי היצרנית, ובעצם מציעים לראשונה הובלת מטען בנפח גדול בסגמנט כלי הרכב המסחריים המונעים בחשמל.
הרכב מונע באמצעות 2 מנועים חשמליים המניעים כל אחד גלגל אחורי והממוקמים בתוך החישוקים, בהספק כולל של כמעט 200 כ"ס. בצ'יינג' טוענים כי לרכב טווח נסיעה של "מעל 160 ק"מ" בין טעינות, טווח האמור להספיק למרחקי הנסיעות הממוצעים בסגמנטים אליהם פונה החברה עם הרכב החדש.
אלו האחרונים מגוונים, ומתחילים בחברות הובלה או חברות מסחריות המובילות סחורות למרחקים בינוניים וקצרים, עם דגש על עבודה בתוך ערים, עבור בחברות העוסקות בהסעות נוסעים – הסעות ציבוריות, שדות תעופה, תיירות וכיו"ב, ועד לחברות השכרה המתמחות בהשכרת כלי רכב מסחריים, ועוד.
בחברה טוענים כי סך התקציב העומד לרשותה, החל מפיתוח, דרך בניית מפעל ייצור מתקדם בסין, תקציבי שיווק ועלויות נוספות עומד על מיליארד דולר; מדובר ללא ספק בסכום משמעותי, שאם הוא אמיתי הרי שכוונות היזמים מאחורי החברה הן רציניות בהחלט. התוכנית היא לייצר את הואן V8070 כמו גם ואנים עתידיים בכמויות גדולות, תוך עבודה מול ספקי משנה שיספקו חלקים ומכלולים שונים, כאשר המבנה הבסיסי יהיה בצורת מרכב נושא עומס, קרי: ללא שלדה קלאסית עם מנום מלפנים ומערכת העברת כוח מכאנית. בנוסף למפעל הפועל כבר בסין, מחפשת החברה אתר לבניית מפעל הרכבה גדול בארה"ב, שבו יתמקד הייצור עבור שווקי צפון אמריקה. הרעיון הוא לאפשר וורסטליות וביצוע שינויים מהירים לקלים במהלך הבנייה, כך שלייצר גרסאות עם הגה ימני או שמאלי, בכמה אורכים וגבהים, כמה רמות הספק במנועים, עם או בלי חלונות – כל אלו ניתן יהיה לבצע בקלות ובמהירות במפעל ההרכבה.
צ'יינג' מתעתדת להרחיב בקרוב את היצע כלי הרכב החשמליים מתוצרתה, ובין היתר יוצעו ואנים מסחריים קטנים יותר, הן לשימוש מסחרי בגרסאות סגורות והן להובלת נוסעים. בחברה מדגישים כי השיווק והמכירות יחלו בארה"ב, אך כלי ה-V8070 – כמו גם יתר כלי הרכב המפותחים על ידי החברה – תוכננו להתאים גם לשווקים נוספים, בהם אירופה ואסיה.
בשיחה עם כתבים בעת חשיפת ה-V8070 בארה"ב לא מסר המנכ"ל, בריאן האנזל, כל מידע קונקרטי אודות המחירים הצפויים, אך התחייב כי מדובר ב"מחירים תחרותיים בסגמנט, המלווים באפשרויות השכרה, מימון וליסינג אטרקטיביים.
לא ידוע בשלב זה על תחילת השיווק והמכירות מחוץ לארה"ב, ובכלל זה גם האופציה לשווק מותג זה אצלנו.