טויוטה Proace Max חדש

טויוטה מציגה את גרסתה לפיאט דוקאטו ואחיו, תחת שם הדגם Proace Max. יש גם גרסה חשמלית

טויוטה משיקה את ה-Proace Max שכמו "אחיותיה" הזהות (למעט העיצוב) – סיטרואן ג'אמפר, אופל מובאנו, רנו מאסטר ופיז'ו בוקסר – מבוססת על הפיאט דוקאטו. המסחרית הגדולה ביותר בהיצע טויוטה אי פעם מיוצרת כחלק משיתוף הפעולה של ענקית הרכב היפנית וקונצרן סטלנטיס (Stelantis), קונגלומרט שנוצר מאיחוד הקונצרנים פיאט-קרייזלר האיטלקי-אמריקאי ו-PSA (פיז'ו-סיטרואן) הצרפתי.

טויוטה Proace Max מגיעה לשוק כמעט שלוש שנים לאחר ההכרזה על הכוונה לייצרה והחשיפה הראשונה (נובמבר 2023). השיווק מתחיל זה עתה.

כאמור, מדובר ברכב זהה ל"אחיות" מבית היצרניות שהוזכרו, כאשר השינוי היחיד הוא בעיצוב החרטום ובמידה פחותה בעיצוב הפנים. מערכות העזר והבטיחות דומות לאלו המעודכנות שהוצגו בפיאט דוקאטו מהגרסה האחרונה וכך גם המנועים: 2.2 ליטר 4-צילינדרים דיזל עם 120, 140 או 180 כ"ס. תיבת ההילוכים הסטנדרטית היא ידנית עם 6 מהירויות, וכאופציה מוצעת תיבה אוטומטית עם 8 מהירויות. הגרסה החזקה ביותר היא החשמלית לה מנוע המייצר 205 קילו-ואט (כמעט 280 כ"ס) והיא מציעה טווח נסיעה מרבי של עד 420 ק"מ בין טעינות.

היצע הגרסאות הוא גדול, וכולל גרסאות סגורות או עם חלונות לנוסעים. ניתן לבחור – ולשלב – בין שני אורכי בסיס גלגלים (3.45 או 4.04 ס"מ), שלושה אורכים (5.4, 6.0 או 6.4 מ') ושלושה גבהים (2.25, 2.52 או 2.76 מ'). בנוסף מוצעת גרסה עם ארגז פתוח בה ניתן לבחור בין שני אורכים ובין קבינה עם שורת מושבים אחת או שתיים. טויוטה Proace Max מוצע גם בגרסת שלדה או ארגז פתוח ושטוח, להתקנת מרכבים שונים על ידי חברות מתמחות לפי דרישות הלקוח. בעתיד תצטרף להיצע גרסת ארגז מתרומם – לשלושה כיוונים.