חשיפה: מרצדס eCitaro
מרצדס חושפת במסגרת טרום השקה את אוטובוס העתיד הכל-חשמלי מתוצרתה: מרצדס בנץ eCitaro. ההשקה הרשמית והמלאה תיערך במסגרת תערוכת IAA 2018 בספטמבר בהאנובר, גרמניה, והיא חלק מהמעבר המתוכנן והמסודר של מרצדס מייצור אוטובוסים בעלי מנועי בעירה פנימית לאוטובוסים על טהרת ההינע החשמלי בלבד.
האוטובוס שנחשף זה עתה, ה-eCitaro, הוא בגדר חזון עתידני או רכב תצוגה; מדובר באוטובוס בשל ומוכן לשימוש, שיחל לפעול בשיתוף כמה לקוחות נבחרים עוד במהלך שנה זו בתנאי אמת, במטרה להגיע במהירות האפשריים לכדי מוצר בשל שייוצר בייצור המוני ולכל דכפין. מרצדס מתעתדת להציע את ה-eCitaro בגרסתו הסדרתית כבר במהלך 2019, ככל הנראה באירופה בלבד, בשלב ראשון.
מרצדס eCitaro מצויד בצבר סוללות Li-Ion בספיקה של 243 קילו-ואט/שעה, המחולק ללא פחות מ-10 קבוצות של סוללות, המפוזרות במקומות שונים ברכב – בתקרה, ברצפה ובחלק האחורי – לטובת חלוקת משקל נכונה וניצול מקום מיטבי. עם כל הסוללות, מוכן לעבודה, שוקל האוטובוס החשמלי 13.44 טון. הוא מתוכנן להסיע עד 88 נוסעים ויוצע בשתי קונפיגורציות: להטענה משקע חשמל או עם מערכת פנטוגראף – חיבור מוטות קפיצי לכבלים עיליים, כך שמקור החשמל זמין ללא מגבלה. הודות לפריצת דרך בניצול החשמל עבור מערכות החימום והקירור צורך האוטובוס החשמלי החדש פחות חשמל – עד 40%, ומאפשר נסיעה בטווח מינימאלי של 150 ק"מ ומקסימאלי של 250 ק"מ – תלוי בתנאים, בטמפרטורות, סוגי הדרכים וכיו"ב.
במרצדס עובדים במקביל על שלושה פיתוחים נוספים עבור ה-eCitaro המיועד, שאינם קשורים לתחילת השיווק והמכירות שלו; הראשון מתייחס לפיתוח גרסה פירקית, גדולה משמעותית. השני הוא פיתוח מערכות טעינה מהירה תת קרקעיות, שיאפשרו מספר שניות של טעינה אלחוטי בכל עצירה בתחנה, מה שיכול להוביל לגידול משמעותי ביותר של טווח הנסיעה עבור הגרסאות הנטענות משקע חשמל סטנדרטי. הפיתוח השלישי הוא של מנוע מבוסס תא דלק, שישמש כגנרטור לאספקת חשמל עבור מנועי האוטובוס, ובכך יגדיל את טווח נסיעתו באופן משמעותי, ויאפשר הצעת גרסה בינעירונית למרצדס eCitaro.