חלום אמריקאי (וידאו)
קנוורת' (Kenworth) האמריקאית משיקה ספינת דגל חדשה – קנוורת' W990, על בסיס סדרה W900 הוותיקה המיוצרת מאז 1961. זו האחרונה החליפה בשעתו את סדרה 900, שהוצגה ב-1956, והיתה למשאית המודרנית והמתקדמת הראשונה של קנוורת' שפותחה לאחר מלחה"ע ה-2, מחליפה בתורה את הקנוורת' 500 שהוצגה ב-1939. סדרה 900 הפכה למשאית מיתולוגית עוד בימי חייה והיא הוחלפה כאמור על ידי סדרה W900 ב-61' שהציעה בעיקר קבינה משודרגת – גדולה, מרווחת ומאובזרת יותר. בשעתו לא הוגדרה משאית זו כ'משאית פאר' או משאית מותרות, אבל במדדים של אותן השנים מדובר היה במשאית מפנקת ונעימה בהרבה מהסטנדרט המקובל אז עבור הנהג, ובין היתר קנתה לעצמה סדרה W900 שם של משאית שנהגים שמחים לנהוג בה, בעיקר בגרסאות עם תאי השינה המרווחים. קנוורת' W900 הפכה עם השנים לספינת הדגל של היצרנית ולרב מכר המיוצר עד היום. בחברה מיהרו להדגיש במקביל להשקת ספינת הדלג החדשה – ה-W990 – שסדרה W900 תמשיך להיות מיוצרת ושה-W990 אינה מחליפתה, אלא גרסת על מאובזרת שלה.
בקנוורת' – חברה-בת בקונצרן Paccar – מגדירים את המשאית החדשה כ'משאית לטווחים ארוכים המצוידת ומאובזרת כמכונית פאר'. אבזור זה כולל כמובן לא מעט כרום, עור ועץ, אך הוא מקפיד להישאר בתוך עיצוב משאית אמריקאי-קלאסי אופייני הכולל את כל ה'חבילה' המקובלת: צמד אגזוזי ארובה מוכרמים, סבכה קדמית ('גריל') ענקית, מדרגות ומיכלי דלק בוהקים, פגוש ענק בחזית וכיו"ב. משאית אמריקאית קלאסית במיטבה.
קנוורת' W990 הושקה זה עתה בלאס ווגאס, בפני כ-100 סוכנים ולקוחות גדולים בלבד, כאשר כבר במעמד ההשקה התקבלו הזמנות ליותר משאיות משתוכננו לייצר בקנוורת'. כבר עתה יאלצו רוב מזמיני המשאית החדשה להמתין למעלה משנה עד לקבלת הגרסאות הראשונות, כאשר מדובר רק במכירות מתוכננות בצפון אמריקה – קנדה וארה"ב; דגם זה לא ישווק לעת עתה מחוץ ליבשת החדשה.
קנוורת' W990 מתהדרת באורך קבינה – מפגוש קדמי עד לגב תא השינה – של 334 ס"מ, כאשר כל האורך הזה מכיל את מנוע ה-13.5 ליטר הגדול בחזית (Paccar MX-13 המייצר כאן 510 כ"ס), עמדת נהג ונוסע מרווחת ותא שינה גדול ומאובזר. רוחב הקבינה עלה לכדי 2.1 מטרים – שיפור משמעותי ביחס לרוחב של 1.9 מטרים ב-W900. הכוח מועבר מהמנוע אל הגלגלים האחוריים אמצעות תיבה אוטומטית עם 12 מהירויות (מתוצרת Paccar אף היא). כאופציה מוצע מנוע קאמניס בנפח 15.0 ליטרים המציע 605 כ"ס, המשודך אל תיבה של Eaton Fuller עם 18 מהירויות. מערכות העזר לנהג הסטנדרטיות לגרסה זו כוללות מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת עזר לבלימת חירום – הלוקחת את המושכות לידיה במצבי חירום, במידה והנהג לא עשה כן, והמסוגלת להביא את המשאית לבלימה עד לכדי עצירה מלאה בעת הצורך.
עבודה רבה הושקעה בקוסמטיקה ובעיצוב, כאמור, הן הפנימי והן החיצוני. הסבכה הקדמית (ה'גריל'), למשל, עוצבה מחדש עבור ה-W990 ב"אופן שקל יהיה לזהות את המשאית מיד כקנוורת' – ולא סתם, אלא כגרסה מיוחדת שלה", כפי שהסבירו אנשי היצרנית. כונסי אוויר גדולים הותקנו משני צידי חופת המנוע העצומה והקלאסית בעיצובה, וניתן להזמינם מוכרמים או בצבע המשאית. הפנים מוצע במגוון שילובים בין סוגי עור שונים, תפרים בולטים, סוגי שטיחים ודיפוני עץ מגוונים לבחירה – לפי גחמות וטעם הלקוח. בקנוורת' מציעים בנוסף כמה רמות אבזור שונות לבחירה – בדומה למוצע במכוניות פרטיות מפוארות, הנבדלות אלו מאלו בסגנונות התפירה של ריפודי העור, בצבעיים, בלוגו שמות החבילות הספציפיות ועוד.
הפנים כולל כסטנדרט כיסאות מסתובבים על צירם, שולחן גדול מתקפל ונשלף, מקרר אינטגראלי, מיקרו-ווייב, מערכת שמע משוגמת הכוללת אמפליפייר 320 וואט, סא-וופר 10", 8 רמקולים, טלוויזיית 28" שטוחה נשלפת, הכנה לטלוויזיית לוויין, יציאות חשמל 120 וולט, תאורת LED ועוד. סביבת הנהג כוללת מסך מגע 7" צבעוני, תוכנה לקבלת כל הדיאגנוסטיקה הרצוייה ו/או שליחתה למחשב מרוחק יותר, נתוני המשאית בזמן אמת – כולל סטטיסטיקות, טלפון מובנה, מצלמות היקפיות המשדרות תמונה אל המסך בלוח המחוונים וחיבור לאינטרנט.
המחיר לסוס גורר של הקנוורת' W990 החדשה מתחיל בכ-140,000$ בארה"ב. סדרה זו לא מיוצאת בשלב זה מחוץ לצפון אמריקה.