השקעת ענק של דיימלר בברזיל
המעניין הוא כי – על פי בוכנר – רוב הסכום יושקע בפיתוח ובמחקר, ולאו דווקא בפסי ייצור ובמכונות, מה שמרמז על העברת חלק מה"מוח" של הקונצרן בפיתוח כלי רכב כבדים לברזיל, עם פוטנציאל להשפיע על היצע כלל דגמי הקונצרן בתחום הרכב הכבד. במילים אחרות – בהחלט ייתכן כי בעוד מספר שנים תוצענה בשווקים נוספים בעולם משאיות מרצדס שמקורן בברזיל ולא בגרמניה, לפחות מבחינת הפיתוח והתכנון. בנוסף להשקעה במחלקות הפיתוח והמחקר יושקע כאמור גם סכום ניכר באופטימיזציה ועדכון מפעלי הייצור של מרצדס במחוזות סאו פאולו ומינאס דגריאס במטרה להרחיב ולשכלל את ייצור המרכיבים עבור רכב מסחרי, משאיות ואוטובוסים שישמשו את כלל מפעלי הרכב הכבד של דיימלר ברחבי העולם.
דיימלר נמצאת בברזיל מאז 1956 וביוני השנה התגלגל הרכב הכבד השני מיליון מפס הייצור של מפעל מרצדס בסאו פאולו – מחולקים לכ-1.4 מיליון משאיות וכ-600 אלף אוטובוסים ומרכבי אוטובוסים. ההודעה בדבר השקעת הענק של דיימלר בתחום הרכב הכבד והאוטובוסים בברזיל מצטרפת להרחבת ייצור הרכב הפרטי בברזיל, עליו הוכרז בתחילת אוקטובר השנה, במסגרתו ייוצר הדור הבא של המרצדס C-קלאס וה-GLA בברזיל החל מ-2016. במיזם זה תשקיע דיימלר בשלב הראשון 170 מיליון יורו.