המשאית החשמלית של מרצדס
מרצדס חושפת אב טיפוס של משאית חשמלית תחת השם Urban eTruck. בהתבססה על המרצדס אנטוס בגרסת משאית חלוקה כבדה כך מיועדת גם המשאית החשמלית העתידית לשמש למשימות חלוקה במשקל ובנפח גבוה. למרצדס Urban eTruck משקל כולל של 26 טון והיא מתיימרת להציע משקל מטען נטו להובלה הדומה לגרסאות מקבילות של האנטוס, המונעות במנועי דיזל.
למשאית החשמלית הניסיונית של מרצדס טווח נסיעה של כ-200 ק"מ עם סוללות מלאות. היא מתבססת על גרסת שלדה קשיחה של האנטוס הנשענת על 3 סרנים. את מקום ותפקיד מערכת העברת הכוח אל הגלגלים ומנוע הדיזל תופסים כאן שני מנועי 125 קילו-ואט חשמליים (כ-170 כ"ס למנוע, 340 כ"ס בסה"כ) המותקנים בסמוך לחישוקי הסרן האחורי. החשמל מגיע משלוש חבילות סוללות ליתיום-איון נטענות המספקות יחד 212 קילו-ואט/שעה.
בהודעה לעיתונות מטעם מרצדס נאמר כי "המרצדס Urban eTruck יכולה להבשיל לכדי ייצור סדרתי בעוד כארבע שנים", מה שיותר ממרמז לגבי התוכניות של מרצדס בתחום המשאיות החשמליות. במרצדס טוענים כי ההתפתחויות בתחום הורדת העלויות, שיפור טווח הנסיעה, שיפור בתחום הסוללות ופיתוח מנועים חשמליים יעילים, קומפקטיים וחזקים יותר הופכים את המשאית המונעת באמצעות חשמל למוצר ריאלי והגיוני יותר ויותר. במרצדס מאמינים כי עד לשנת 2025 ירד מחיר הסוללות הנטענות בלמעלה מ-50% ביחס לעלות כיום, ובמקביל תעלה משמעותית הספיקה, כך שהמאזן המוכר כיום של עלות מול תועלת בתחום הרכב החשמלי עומד להשתנות באופן דרסטי. לא מן הנמנע שבמהלך הזמן הקרוב נראה גרסאות נוספות של משאיות חשמליות מתוצרת מרצדס, ככל הנראה מדגמים קטנים יותר, המיועדות בעיקר לעבודות חלוקה בסביבה אורבנית.