הכבדים של ראם ל-2014
הראם 1500 – ה"קטן" שאינו מיובא לארץ, מקבל יחידת כוח מהפכנית במונחים אמריקאים: טורבו דיזל מתקדם בנפח 3.0 ליטר בלבד בתצורת V6 המייצר 240 כ"ס. את הנפח הזערורי והיעדר שני צילינדרים במונחים אמריקאיים מנסים לתקן בראם באמצעות חיבור המנוע לגיר אוטומטי חדש עם 8 הילוכים והצהרה כי מדובר בטנדר הגדול החסכוני כיום בשוק.
גרסאות ה-Heavy Duty הכבדות והגדולות יותר (סדרות 2500 ו-3500, חד או דאבל-קבינה, 2×4 או 4×4 ועם אופציה ל'דאבל-ג'אנט' מאחור המיובאות גם אלינו) עודכנו אף הן, בעיקר בסימן "יותר".
החידוש העיקרי בסדרות הגדולות יותר הוא הוספת מנוע V8-בנזין חדש להיצע – HEMI בנפח 6.4 ליטר המייצר 410 כ"ס ומומנט מרשים של 43.7 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבה אוטומטית עם 6 מהירויות. עוד בהיצע 2 מנועים וותיקים ומוכרים בסדרות אלה: 5.7 ליטר בנזין HEMI V8 עם 383 כ"ס ו-3 גרסאות הספק של הקאמינס V8 בנפח 6.7 ליטר: 350, 370 או 385 כ"ס. אגב, זה האחרון מתהדר במומנט אימתני של 117.5 קג"מ…
בראם מדברים על יכולת הגרירה וההעמסה הטובות בסגמנט, עם האפשרות לגרור עד 8,145 ק"ג ו-13,620 ק"ג עם ה-2500 וה-3500 בהתאמה, כאשר ב-3500 האחרון ניתן להעמיס מטען במשקל כולל של עד 3,325 ק"ג.
חידוש נוסף הוא האופציה למתלה רב זרועי מתקדם מאחור. המתלה החדש לגמרי כולל קפיצי סליל מאסיביים וחיבור לשלדה באמצעות 5 זרועות עם אופציה לכריות אוויר. בראם טוענים שגם כאן מדובר בכיבוש הפסגה בכל הקשור לנוחות נסיעה בטנדרים גדולים. לטענתם מדובר במתלה שהנו קשיח ועמיד מחד, המסוגל לשאת מטען כבד ולגהץ עמו מהמורות ושקעים בכביש, ויחד עם זאת מציע חלקות ונוחות בנסיעה ריקה – תחום בו משולם בדרך כלל מחיר הקשיחות והנוקשות, בעיקר כאשר מדובר בקפיצי עלים.
דגמי הראם המעודכנים ל-2014 ייוצרו במפעל קרייזלר במקסיקו החל מבעוד מספר שבועות. לקבלת מידע אודות דגמי 2014 של הטנדרים מבית ראם ניתן לפנות ליבואן, בלחיצה כאן