הטנדרונים החדשים של PSA
השבוע (8.3) נפתחה תערוכת הרכב הבי"ל בז'נבה שבשוויץ, ובמסגרתה חושף קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) את דור הטנדרונים הבא שלו: סיטרואן תחשוף את הברלינגו הבא, פיזו' תציג את הריפטר (Rifter) – מחליף הפרטנר, ואופל – השייכת כיום ל-PSA – את הקומבו בדור החדש.
בשלב הראשון מושקות גרסאות פנאי המיועדות לנוסעים, בכלל זה ככל הנראה גם גרסאות עם הינע כפול, אף הן עם פוטנציאל פנאי וערך מוסף שיווקי. בשלב מאוחר יותר השנה תוצגנה ככל הנראה הגרסאות הסגורות או הסגורות למחצה המיועדות לשמש כטנדרון להובלת מטען וסחורות.
שלוש המסחריות הקומפקטיות האחיות מתבססות על אותה הפלטפורמה החדשה לגמרי. הן תוצענה עם שני מרכבים לבחירה – האחד באורך כולל של 440 ס"מ והשני באורך 475 ס"מ, כאשר בגרסאות הנוסעים המשמעות היא 5 מקומות ישיבה או 7 מקומות ישיבה, בהתאמה. הפלטפורמה החדשה תוכננה להתאים למגוון שימושים, ובכלל זה גם כבסיס להנעה כפולה – אופציה שתוצע בשלב ראשון עבור הפיז'ו על ידי מומחית ההינע הכפול הצרפתייה Dangel, אופציה שניתן יהיה להזמין כגרסה "מהמפעל" מפיז'ו.
בשלב ההשקה מדווחים ב-PSA על שני מנועים בסיסיים לבחירה (1.2 ליטר בנזין ו-1.5 ליטר דיזל), שיוצעו בגרסאות 110 או 130 כ"ס לבנזין ו-75, 100 או-130 כ"ס לדיזל. שתי גרסאות ה-130 כ"ס תוצענה כאופציה משודכות לתיבות הילוכים אוטומטיות חדשות עם 8 הילוכים.
בסעיפי הבטיחות מונים ב-PSA מערכות עזר מתקדמות דוגמת בקרת שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, בקרת מהירות אקטיבית, מצלמת רוורס 180 מעלות ומערכת עזר לבלימת חירום.
PSA יחלו בשיווק הטנדרונים החדשים במהלך המחצית השנייה של השנה. לא ידוע בשלב זה מתי גרסאות חדשות אלו תגענה גם אלינו, ובאילו מחירים תתומחרנה.