הדיאטה של דאף
יצרנית המשאיות ההולנדית דאף (DAF) חשפה את משאית הקונספט FTCC – קיצור של Future Truck Chassis Concept. מדובר בחזונה של דאף לגבי משאיות החלוקה/עירוניות העתידיות, כאשר הכוונה לעתיד הקרוב והישים, עם רמיזה להציג מוצר מוגמר על בסיס רעיונות אלו בעתיד הנראה לעין.
המשאית דאף FTCC מתבססת על משאים ה-LF העדכנית והמוכרת כאשר עיקר הרעיון הוא בהורדת משקל המשאית, לטובת הוספת מטען עד להגעה למשקל הכולל המותר. שילוב בין חומרים קלים יותר עם שיטות הרכבה מתקדמות הובילו לחיסכון של לא פחות מ-500 ק"ג במשקל המשאית, מה שמפנה מקום לעוד 500 ק"ג מטען – לאותו הגודל והנפח. במקרה דנן מדובר במשאית 12 טון, כאמור – מסדרה LF.
את העבודה על משאית הקונספט ביצעה דאף עם מספר מומחים תחום, בין היתר יצרנית המשאיות Leyland Trucks, CSA Group ומומחית פרופילי האלומיניום Sapa Profiles UK – כולן יצרניות בריטיות. יחד עוצבו פרופילים במבנה חדשני מאלומיניום המשלבים קשיחות גבוהה יחד עם מינימום חומר, לטובת הדיאטה. פרופילי האלומיניום קלי המשקל שימשו בהרכב חלקי מרכב ושלדה, בכלל זה קורות חיזוק אורכיות ורוחביות, חלקים במערכות מתלי הגלגלים, חלקים ברצפת המשאית, מיגונים ועוד. במקביל שונו חלקי מרכב ושלדה ברמה התכנונית, וכך – בין היתר – עוצב מחדש החלק הקדמי בשלדה עם פחות משקל וחוזק דומה למוכר ממשאית LF רגילה, הרצפה כוללת פחות קורות, אך היא משולבת חכם מבעבר בתוך קורות השלדה, ובכך נחסך חומר גלם רב גם כאן.
בדאף מתכוונים להגיע במהירות המרבית לשלב הבשלה של הרעיונות שהוצגו במשאית הקונספט FTCC ולישמם כבר בדור הבא של סדרה LF (או הסדרה שתחליף אותה). דאף נחשבת כאחת מיצרניות הרכב הכבד המובילות כיום בתחום ההורדה במשקל – תחום ואסטרטגיה בהם מאמינים בדאף ניתן להגיע להישגים גבוהים במהירות יחסית, ולהפוך את המשאיות הקונבנציונאליות המוכרות לנו לחסכוניות ויעילות בהרבה; כל זאת ללא מהפיכות טכנולוגיות, שימוש בהינע חשמלי או אחר, עיצוב ראדיקאלי וכיו"ב. "קצת חיסכון במשקל ושיפור אווירודינאמי (ראו את הדאף LF Aerobody, למשל) יובילו לתוצאות מעולות בצריכת הדלק, ברעש ובמשקל" מאמינים בדאף מזה זמן.