האם זהו הטנדר המפואר בעולם?
מרצדס הימרה לא במעט עם השקת הטנדר מרצדס X-Class לפני כשנה; הטנדר של מרצדס נולד כתוצאה משיתוף פעולה עם ניסאן, ובבסיסו הוא בעצם ניסאן נבארה המיוצר באותו המפעל בספרד, אך המופרד בשלב מסוים של הייצור מפס הייצור של ניסאן, לטובת שדרוג ותוספת של מרצדס.
הרעיון של מרצדס היה ללכת צעד נוסף לפנים ביחס לפולקסווגן אמארוק – טנדר הפרימיום של פולקסווגן, שפתח קטגוריה חדשה. מרצדס ממצבים את ה-X-Class בגרסאותיו הבסיסיות מול האמארוק, אך מציעים כבר כיום – ויציעו ביתר שאת בעתיד – גרסאות מאובזרות ויקרות משמעותית. האם טנדר פרימיום הוא המוצר המתאים כיום? נתוני המכירות עד כה, הן של האמארוק והן של המרצדס X-Class בעולם מוכיחים שבהחלט כן. מסתבר שרבים שמחים לקבל טנדר כתצורת הרכב המועדפת, על כל יתרונותיה (בעיקר יכולות השטח, הקשיחות והארגז מאחור להובלת מטען גדול ומגוון), ושמחים לא פחות לקבל טנדר מפואר, מפנק ומאובזר – שאינו ממוצא ובממדים אמריקאים.
סדנת שיפורים פולנייה בשם Carlex Design החליטה להציע את הטנדר המפואר בעולם, ובתמונות כאן ניתן לראות את גישתה לנושא, על בסיס מרצדס X-Class. סדנת Carlex Design עוסקת בשדרוג – בעיקר ברמות האבזור והקוסמטיקה – של מגוון כלי רכב, בכלל זה טנדרים, אך גם של מטוסי מנהלים ויאכטות. עיקר התמחותה בעבודות העץ והעור האיכותיות שלה, ובשילובים ביניהם.
הטיפול המקיף בטנדר של מרצדס על ידי אנשי Carlex Design מתחיל מבחוץ ולמעשה אינו פוסח על סמ"ר במרכב; כל יחידות הפגושים בחזית ומאחור עוצבו ויוצרו מחדש מסיבי פחמן, בכדי להעניק לטנדר מראה פחוס, רחב וקרבי יותר. ה'גריל' הושאל מגרסאות Maybach היוקרתיות של מרצדס, הצביעה הדו-גוונית המיוחדת בשילוב פסי עץ בצדדים, חישוקי הענק המיוחדים הנעולים צמיגי כביש בחתך נמוך ועוד הופכים לבדם טנדר זה למשהו חריג ובולט בכל חנייה.
הארגז דופן בעץ טיק מהוקצע ומלוטש, מהסוג בו משתמשים בבניית יאכטות, מה שהופך זריקת בלוקים, שקי חול או העמסת מיני מחפר אל תוכו למשהו קצת בעיתי… השימוש בעץ טיק, אגב, מתישב היטב עם שם הגרסה הזו: Yachting Edition.
כל סביבת הנוסעים בפנים עוצבה מחדש, עם דגש מרבי גם כאן על עבודות עור מרהיבות ושימוש בעץ טיק מלוטש. מושבי הנוסעים המקוריים מלפנים הוחלפו בצמד מושבי Recaro Sportster שעוד צופו בעור משובח, רצוף תפרים ותבליטים מקוריים.
למעשה, בבסיס המכאני והטכנולוגי (מחשוב ואלקטרוניקה) לא נגעו אנשי הסדנה, מן הסתם מאחר ולא היה כל כך מה להוסיף במחלקות אלו.
Carlex Design החלו לשווק את המרצדס X-Class Yachting Edition במחיר התחלתי של 105,000 יורו. מחיר זה יכול לתפוח לממדים אחרים לחלוטין בהתאם לגחמות ודרישות הלקוח, שכן השמיים הם הגבול במקרה זה. הסדנה הפולנית מציעה את טנדר הפאר ב'מספרים מוגבלי', מבלי לציין בכמה מדובר, כך שמומלץ עבור כל המעוניינים למהר…