דור חדש ל-Hisun
הייסאן (Hisun) הסינית, המיוצגת בארץ על ידי חברת עופר אבניר, חושפת את היצע רכבי העבודה שלה לשנת 2017, עם רענון מקיף לכל אורך שדרת הדגמים, הרחבת ההיצע והצגת גרסאות חדשות לגמרי. לצד סדרות פנאי, ספורט ואף דגם חשמלי אחד, נחשפת סדרת רכבי העבודה החדשה המכונה כעת Sector. מתחת לעיצוב החדש לגמרי – המודרני והמתקדם יותר ביחס לדגמים העדכניים המוצעים גם אצלנו – מוצעת טכנולוגיה חדשה, הכוללת בין היתר שלדה, מנועים, תיבות העברה חדשים, ועוד.
היצע הגרסאות רחב ביחס למה שהוצע עד כה, עם גרסת בסיס בנפח 230 סמ"ק בלבד (הייסן סקטור 250) המוצעת עם הינע (שרשרת) אחורי – ללא אופציה לצרף את הגלגלים הקדמיים למאמץ. לסקטור 250 יכולת נשיאה של כ-113 ק"ג בארגז, ללא אפשרות לגרור נגרר בנוסף. דגם זה מיועד לשרת כמוביל צמד נוסעים ומטען כאמור בתנאי שטח לא קשים מדי, ככלי עזר והובלה בתחומי הבניין, החקלאות, במשתלות, מפעלים וכיו"ב.
כל יתר גרסאות הייסן ל-2017 מוצעות עם הינע כפול והעברת כוח אל הגלגלים באמצעות גלי הינע. לכל הגרסאות אפשרות לנתק ולחבר את הגלגלים הקדמיים למאמץ והיכולת לנעול את הדיפרנציאל הקדמי; למעט הגרסאות הארוכות והחזקות – גרסאות ה-Crew וה-1000 בהתאמה – מוצע סרן אחורי קשיח ללא דיפרנציאל, בדומה לטרקטורון.
הדגם הבסיסי עם הינע 4×4 הוא הסקטור 450 לו מנוע חד-בוכנתי בנפח 454 סמ"ק. דגם זה מורשה לשאת עד 160 ק"ג בארגז המטען ולגרור נגרר במשקל כולל של עד 544 ק"ג.
להייסן סקטור 550 מנוע חד-בוכנתי בנפח 546 סמ"ק. הוא מסוגל לשאת מטען עד למשקל של כ-227 ק"ג בארגז, ומורשה לגרור אף הוא עד 544 ק"ג.
גם להייסן סקטור 750 מנוע חד-בוכנתי – כאן הנפח הוא 735 סמ"ק – וביצועי סחיבת מטען וגרירה דומים לאלו של הסקטור 550 דנן. זו גרסה חזקה יותר המיועדת מן הסתם לנדרשים לעבוד בתנאי שטח קשים יותר ובסוג עבודה אינטנסיבי יותר.
ההיסן סקטור 1000 הוא החזק והמתקדם – וגם הגדול ביותר בממדיו – בהיצע רכבי העבודה לשניים של היצרנית. כלי זה מוצע, כאמור, עם 2 דיפרנציאלים הניתנים לנעילה, קדמי ואחורי, ומנוע V-טווין בנפח 976 סמ"ק. דגם זה מציע יכולת העמסה טובה משמעותית מיתר דגמי הסדרה, עם יכולת לשאת בארגז קצת יותר מ-450 ק"ג בארגז ולגרור 544 ק"ג.
עוד בהיצע העדכני של רכבי העבודה החדשים הדו-מושביים של הייסן ל-2017 מוצע הסקטור E1 החשמלי. זהו הדגם היחיד שהייסן חושפת את הספק מנועו – 38 כ"ס במקרה זה – ומצהירה כי לצורך טעינה מלאה של המצברים יידרשו בין 6-8 שעות, משקע ביתי. דגם זה מסוגל להגיע למהירות מרבית של 40 קמ"ש ולטווח נסיעה ממוצע של כ-70 ק"מ, כהצהרת אנשי היצרנית. עוד מבטיח המפרט הינע 2×4 או 4×4 לבחירה, יכולת נשיאת מטען בארגז במשקל כ-227 ק"ג ויכולת גרירת נגרר עד למשקל כולל של 680 ק"ג – יותר מכל יתר דגמי הייסן החדשים ל-2017.
בנוסף להיצע רכבי העבודה הקצרים החדשים של הייסן מציעה החברה גם 2 גרסאות ארוכות, עם 2 שורות מושבים. מדובר בגרסאות מוארכות לגרסאות ה-750 וה-1000 המכונות סקטור 750 Crew וסקטור 1000 Crew, בהתאמה, המתבססות והזהות ברוב המפרט לגרסאות הקצרות, למעט הממדים. שתי הגרסאות הארוכות מוצעות עם דיפרנציאל אחורי הניתן לנעילה, שכן בשל האורך לא ניתן להעביר כוח אל הגלגלים האחוריים מבלי ליצור עומס בעייתי בסרן האחורי. כיתר דגמי העבודה החדשים של היצרנית כך גם בגרסאות הארוכות מותאמים הספסלים לשניים או לשלושה נוסעים – תלוי במותר ומורשה בכל מדינה אליה כלים אלו משווקים.
עוד חדש ורלוונטי לכל דגמי הסקטור החדשים הוא אחריות יצרן למשך שנתיים וכננת קדמית המוצעת כציוד סטנדרטי, ללא תוספת תשלום.
שיווק דגמי הסקטור החדשים של הייסן כבר החל בארה"ב. יבואנית הייסן לארץ היא כאמור חברת עופר אבניר.