איווקו סטראליס – עוד יותר חסכונית
את החיסכון הנוסף השיגו באיווקו באמצעות שתי מערכות חדשות המתווספות לרכב. הראשונה מכונה Eco-Roll והיא מוצעת בשילוב תיבות הילוכים אוטומטיות; המערכת למעשה מנתקת את ההינע הסופי כאשר המחשב מזהה נסיעה מכוח האינרציה (לקראת האטה או עצירה או בירידות) ובכח מאפשר הורדת הסל"ד וחיסכון בדלק. אותו המחשב דואג לשלב את ההינע מחדש – ובהילוך המתאים לתנאים החדשים שנוצרו. זאת אומרת: אם הרכב "התגלגל" וסיים להאט, ועתה עומדת בפניו עלייה – תדע המערכת לאיזה הילוך לשלב כך שיתאים לתנאי הנסיעה. כל זאת מבוצע מבלי לערב את הנהג.
תוספות "חוסכות דלק" נוספת באיווקו סטראליס החדשה הן מערכת פיקוח טמפרטורת השמן – ושימוש במשמן מיוחד, עמיד ומושפע פחות מחום ומערכת ניהול מנוע מתקדמת. המנועים, אגב, הם מסדרת ה-Cursor המתקדמת והחסכונית של FPT והם מוצעים בסטראליס בנפח 9, 11 או 13 ליטר.
עוד הוארך פרק הזמן הנדרש בין החלפות מסנני החלקיקים מ-450,000 ל-600,000 ק"מ במנועים הגדולים יותר (Cursor-11 ו-Cursor-13).
בסה"כ טוענים באיווקו ש'חבילת החיסכון' החדשה לסטראליס יכולה לחסוך בשורה התחתונה בין 10-12% בהוצאות הדלק – סכום בהחלט לא מבוטל. מכירות איווקו סטראליס עם חבילת החיסכון החדשה כבר החלה באירופה. לפניה ליבואנית איווקו לארץ, לחצו כאן