אוטוקאר חוזר; בערך
המותג הוותיק חוזר אל קדמת הבמה של עולם המשאיות הרב-תכליתיות הקשוחות. היכנסו לפרטים
אוטוקאר האמריקאית (Autocar) היא מיצרניות הרכב, בכלל, והמשאיות בפרט הוותיקות בעולם, והיא מייצרת משאיות מאז 1899 (שנתיים לאחר הקמת החברה). החברה התמחתה במגוון משאיות לאורך השנים וחוותה גלגולים שונים, בין היתר היתה תקופה בבעלות וולוו השבדית. מאז 2001 שייכת החברה לקבוצת השקעות אמריקאית (GVW Group) והחברה עברה מיקוד ו"אתחול" מחדש. אוטוקאר מייצרת כיום בסה"כ שלוש סדרות של משאיות – כולן ייעודיות ומוגדרות כ-Heavy Duty: סדרה ACMD המיועדת לעבודות תובלה או להתקנת ציוד מיוחד על גב המשאית; סדרה ACX – משאיות עם קדימה משוכה לפנים ומונמכת. המיועדת לשמש בסיס למשאיות לינוי אשפה, טיאוט, התקנת מנופים וכיו"ב, וסדרה ACTT – משאיות למשימות מיוחדות הן בחצרות סגורים (דוגמת בתי חולים), הן בסמטאות ורחובות צריך בערים והן בנמלי ים ותעופה.
עתה מרחיבה אוטוקאר את המשפחה עם הוספת סדרת משאיות חדשה נוספת – סדרה DC-64 – משאיות רב שימושיות לעבודה אינטנסיבית במגוון תחומים, בכלל זה עבודות עפר, תעשיית הבטון, התשתיות והבניין. יודגש כי מזה למעלה משלושה עשורים לא מציעה אוטוקאר משאיות בקטגוריה זו. אב הטיפוס הראשון של הסדרה החדשה הוצג כבר בסוף 2019, כאשר מאז ועד כה פעלו מספר משאיות מצומצם אצל לקוחות נבחרים במסגרת "תקופת ההרצה", במהלכה נבחנו המשאיות תוך הקפדה יתרה, במטרה למצוא בעיות או תקלות בטרם יוחל ביצור הסדרתי.
הבחירה בשם DC-64 אינה מקרית; סדרה DC מוצעת על ידי אוטוקאר מאז 1939 והיא כללה לאורך השנים מגוון משאיות שונות שיועדו למגוון משימות – כולן כבסיס להתקנות על ידי הלקוחות, בכלל זה התאמה לעבודות עפר, הובלת גזעי עצים בתעשיית העץ, בסיס למערבלי בטון וכיו"ב. סדרה זו הוצאה באינספור גרסאות ותצורות עד 1970, ומאז – כאמור – לא היתה ליצרנית נציגות בסגמנט זה.
סדרה DC-64 החדשה מוצעת בארבע גרסאות ייעודיות: כהכנה למשאבת בטון (DC-64P), כבסיס למערבל בטון (DC-64M), בסיס לפינוי אשפה/הובלת 'רמסע' (DC-64R) ועם ארגז מהפך (DC-64D). באוטוקאר מדגישים את הבנייה הקשוחה במיוחד של משאיות אלו, המיועדת להתאמתן למשימות הכותשות והמתישות ביותר, כ'סוסי עבודה' למשימות הקשות ביותר. הלקוח יכול לבחור מבין שתי תצורות מנוע עיקריות – דיזל או גז – שתיהן מתוצרת קאמינס, בנפח 9.0 או 12.0 ליטר בטווח ההספק שבין 260 ל-500 כ"ס. תיבות ההעברה הן מתוצרת אליסון וניתן לבחור מבין כמה גרסאות – כולן אוטומטיות.
משאיות אוטוקאר אינן מיובאות לארץ