מרצדס אנטוס החדשה

מרצדס אנטוס

מרצדס אנטוס

האנטוס הראשון התגלגל כבר מפס הייצור במפעל מרצדס ב-Woerth ביום האחרון של אוגוסט, אך החשיפה הרשמית המתינה עד לפתיחת תערוכת האנובר בספטמבר. למעשה עם האנטוס ממציאים במרצדס קטגוריה חדשה: "משאית חלוקה כבדה". משמע: משאית שאמורה לחיות (גם) בסביבה אורבנית במשקל כולל הנע מ-18 ועד 26 טון. ככל הידוע זו פעם ראשונה שיצרן מציע משאית שתוכננה באופן ספציפי לסוג שימוש שכזה, ואין ספק שאם מרצדס זיהו נכונה את החוסר בשוק למוצר שכזה, הרי שזכות הראשונים השמורה להם לבטח תתורגם מהר מאוד למכירות. האנטוס – הסדרה הרביעית בהיצע המשאיות של מרצדס – פותח אמנם מחדש מן המסד ועד לטפחות אך על בסיס טכנולוגיה וקומפוננטים הנמצאים על המדף במרצדס. הקבינה, למשל, אלמנט השואב לא מעט תקציב בסך עלות פיתוח משאית חדשה, פותח על בסיס קבינה האקטרוס הגדול יותר, וכך הושג גם הרוחב המבוקש העומד באנטוס על 230 ס"מ. העיצוב כולו אינו ניתן לפרשנות נפרדת וברור לכל שמדובר במשאית מרצדס. הקבינה מוצעת בשני אורכים שונים, בהתאם לאופי השימוש והיצע המנועים כמעט מבלבל: שלושה 6-צילינדרים בנפח 7.7, 10.7 ו-12.8 ב-13 רמות הספק הנע מ-238 ועד 510 כ"ס ומגוון תיבות הילוכים – על כל אופציות השידוך ביניהם. כל המנועים באנטוס עומדים כבר בתקני יורו6. אם לא די בכך, ניתן לבחור באחד מ-67 (!) אורכי בסיס גלגלים שונים, בטווח שבין 265 ועד 670 ס"מ.
מרצדס אנטוס

מרצדס אנטוס